Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku

Esport, základní principy a metody

Anotace

Předmět se zabývá problematikou Esportu, možnostmi využití AI v oblasti počítačových her a počítačové bezpečnosti v oblasti Esportu. Studenti se seznámí se základními principy Esportu, turnaji, typem používaných her, možnostmi se zapojit do existujících turnajů, právním pozadím Esportu a jeho národní a nadnárodní organizací, dále pak bude seznámen v hrubých obrysech s umělou inteligencí (AI) a její aplikací v oblasti počítačových her, matematickými nástroji na popis chování hráčů a možnostmi identifikace podezřelého chování v online hrách. Součástí kurzu bude i vhled problematiky počítačové bezpečnosti Esportu a možnostmi jeho zneužití a ochrany.

Povinná literatura

Reitman, Jason & Anderson-Coto, Maria & Wu, Minerva & Lee, Je Seok & Steinkuehler, Constance. (2019). Esports Research: A Literature Review. Games and Culture. 155541201984089. 10.1177/1555412019840892.

Rosell Llorens, M., 2017. eSport gaming: the rise of a new sports practice. Sport, Ethics and Philosophy, 11(4), pp.464-476.

Li, R., 2017. Good luck have fun: The rise of eSports. Simon and Schuster.

BULLOCK, Jessey a Jeff T. PARKER. Wireshark for security professionals: using Wireshark and the Metasploit framework. Indianapolis, Indiana: Wiley, [2017]. ISBN 978-1-118-91821-0 . Kap. 1-4.

MÖLLER, Sebastian a Alexander RAAKE. Quality of experience: advanced concepts, applications and methods. Cham: Springer, [2014]. ISBN 978-3319026800 .

Reitman, Jason & Anderson-Coto, Maria & Wu, Minerva & Lee, Je Seok & Steinkuehler, Constance. (2019). Esports Research: A Literature Review. Games and Culture. 155541201984089. 10.1177/1555412019840892.

Funk, D., Pizzo, A.D., Baker, B.J. (2018). eSport management: Embracing eSport education and research opportunities. Sport Management Review, 21(1), 7-13. https://doi.org/10.1016/j.smr.2017.07.008

Freeman, Guo & Wohn, Donghee. (2017). Understanding eSports Team Formation and Coordination. Computer Supported Cooperative Work (CSCW). 10.1007/s10606-017-9299-4.

Yan, J., 2018, March. How Does Match-Fixing Inform Computer Game Security?. In Cambridge International Workshop on Security Protocols (pp. 166-170). Springer, Cham.

McDonald, B.D. and Maymin, P.Z., 2019. System and Method for Using Artificial Intelligence to Create Live, Mobile, Betting System Offering Time-Sensitive, Curated and Player-Restricted Bets on Sub-Outcomes of Sports and Esport Events. U.S. Patent Application 16/440,382.

Jenny, S.E., Manning, R.D., Keiper, M.C. and Olrich, T.W., 2017. Virtual (ly) athletes: where eSports fit within the definition of “Sport”. Quest, 69(1), pp.1-18.

Raessens, J. and Goldstein, J., 2011. Handbook of computer game studies. The MIT Press.

Hingston, P., 2009. A Turing test for computer game bots. IEEE Transactions on Computational Intelligence and AI in Games, 1(3), pp.169-186.

Soboleva, E.V. and Shalaginova, N.V., 2019, December. Simulation of artificial intelligence in a computer game. In Journal of Physics: Conference Series (Vol. 1399, No. 3, p. 033050). IOP Publishing.

Doporučená literatura

Skubida, D., 2016. Can some computer games be a sport?: Issues with legitimization of eSport as a sporting activity. International Journal of Gaming and Computer-Mediated Simulations (IJGCMS), 8(4), pp.38-52.

Denning, T., Lerner, A., Shostack, A. and Kohno, T., 2013, November. Control-Alt-Hack: the design and evaluation of a card game for computer security awareness and education. In Proceedings of the 2013 ACM SIGSAC conference on Computer & communications security (pp. 915-928).

Westera, W., Prada, R., Mascarenhas, S., Santos, P.A., Dias, J., Guimarães, M., Georgiadis, K., Nyamsuren, E., Bahreini, K., Yumak, Z. and Christyowidiasmoro, C., 2020. Artificial intelligence moving serious gaming: Presenting reusable game AI components. Education and Information Technologies, 25(1), pp.351-380.


Jazyk výuky čeština, angličtina
Kód 460-2073
Zkratka ESPORT
Název předmětu česky Esport, základní principy a metody
Název předmětu anglicky Esport, Basic Principles and Methods
Garantující katedra Katedra informatiky
Garant předmětu prof. Ing. Ivan Zelinka, Ph.D.