Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku

Umělá inteligence ve hrách

Summary

Student bude v průběhu semestru seznámen se základními algoritmy, které jsou využívány v počítačových hrách. Předmět se zabývá tématy, jako jsou základy teorie her, algoritmy pro deskové hry, způsob pohybu postavy po herní ploše, herní fyzika, nalezení cesty (pathfinding), způsoby rozhodování a rozhodovací algoritmy, umělá inteligence v taktických a strategických hrách, principy učení.

Literature

[1] Millington, Ian, and John Funge. Artificial intelligence for games. CRC Press, 2018.

Advised literature

[1] Yannakakis, Georgios N., and Julian Togelius. Artificial intelligence and games. Springer, 2018.

[2] Buckland, Mat. Programming Game AI by Example. Wordware Publishing, Inc., 2005


Jazyk výuky čeština, angličtina
Kód 460-4152
Zkratka UIH
Název předmětu česky Umělá inteligence ve hrách
Název předmětu anglicky Artificial Intelligence in Games
Garantující katedra Katedra informatiky
Garant předmětu doc. Ing. Lenka Skanderová, Ph.D.