Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku

Základy managementu

Anotace

Předmět představuje jednu z nejdůležitějších lidských činností – management (řízení). Výuka je rozdělena do dvou částí. Nejprve se studenti seznámí s pojmem management, který je následně diskutován v širších souvislostech. Na management je nahlíženo prizmatem etiky a sociální zodpovědnosti manažera. Druhá část předmětu obeznámí studentům sekvenční a průběžné manažerské funkce.

Povinná literatura

MOHELSKÁ, H., PITRA, Z. Manažerské metody. 1. vydání. Praha : Professional Publishing, 2013. s 343. ISBN 978-80- 7431-092-8.
VODÁČEK, L., VODÁČKOVÁ, O. Management: Teorie a praxe v informační společnosti. 4. rozšířené vydání. Praha: Management Press, 2001. 316 s. ISBN 80-7261-041-4.
VANĚK, M. Management v hospodářské praxi : pracovní sešit. 1. vydání. Ostrava : VŠB – TECHNICKÁ UNIVERZITA OSTRAVA, 2006. s. 114. ISBN 80-248-1149-9 .

Doporučená literatura

DRUCKER, P. F. To nejdůležitější z Druckera v jednom svazku. 1. vydání. Praha: Management Press, 2002. 300 s. ISBN 80-7261-066-X.
ŠPAČKOVÁ, A. Moderní rétorika : jak mluvit k druhým lidem, aby nám naslouchali a rozuměli. 1. vydání. Praha : Grada Publishing, 2003. 120 s. ISBN 80-247-0633-4.


Jazyk výuky čeština, čeština, angličtina
Kód 545-0067
Zkratka ZMNG
Název předmětu česky Základy managementu
Název předmětu anglicky Essentials of Management
Garantující katedra Katedra ekonomiky a systémů řízení
Garant předmětu doc. Ing. Michal Vaněk, Ph.D.