Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku

Totální management jakosti

Summary

Pojem a podstata TQM. Základní principy TQM. Charakteristika základních modelů TQM ve světě. EFQM Model Excelence jako báze pro rozvoj systémů managementu organizací. Rozvoj lidských zdrojů jako báze TQM. Partnerství se
zainteresovanými stranami a dodavateli – procesy a metody. Řízení procesů v
organizacích, jejich měření a monitorování. Benchmarking a jeho aplikace v
organizaci. Měření spokojenosti a loajality externích zákazníků.
Sebehodnocení, postupy a techniky. Logický rámce RADAR a jeho uplatňování.
Další přístupy k vyhledávání silných a slabých stránek organizací. Měření
výkonnosti procesů, systémů managementu a organizací. Balanced Scorecard a jeho aplikace. Metodologie neustálého zlepšování. Programy Six Sigma a jejich aplikace. Řešení příkladů a případových studií.

Literature

NENADÁL,J.-NOSKIEVIČOVÁ,D.-PETŘÍKOVÁ,R.-PLURA,J.-TOŠENOVSKÝ,J.: Moderní management jakosti. Principy. Postupy. Metody. Praha. Management Press. 2008, 377 s. (ISBN 978-80-7261-186-7)
NENADÁL,J.: Management partnerství s dodavateli. Praha. Management Press. 2006, 323 s. (ISBN 80-7261-152-6)
NENADÁL,J.-NOSKIEVIČOVÁ,D.-PETŘÍKOVÁ,R.-PLURA,J.-TOŠENOVSKÝ,J.-VYKYDAL,D.: Jak zvýšit výkonnost organizací (prostřednictvím vybraných měření). Ostrava. DTO. 2005, 204 s. (ISBN 80-02-01709-9)

Advised literature

Jakýkoliv titul pojednávající o moderním managementu jakosti.


Jazyk výuky čeština
Kód 639-0823
Zkratka TQM
Název předmětu česky Totální management jakosti
Název předmětu anglicky Total Quality Management
Garantující katedra Katedra managementu kvality
Garant předmětu prof. Ing. Jaroslav Nenadál, CSc.