Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku

Praktické aspekty systémů managementu kvality

Summary

Budování a udržování systému managementu kvality je úzce spjato s požadavky standardů, které se zaměřují právě na tuto část řízení organizace. Jedním z těchto standardů je generická norma ISO 9001. Znalost požadavků normy ISO 9001 a schopnost jejich naplnění v praktických podmínkách organizací je jednou z klíčových dovedností manažerů kvality. Studenti budou mít možnost se v tomto předmětu podrobně s požadavky ISO 9001 seznámit, na vzorových příkladech pochopit jejich podstatu a formou případové studie získat dovednost jejich aplikace.

Literature

[1] ČSN EN ISO 9001 Systémy managementu kvality – Požadavky. Praha: ÚNMZ. 2009.
[2] ČSN EN ISO 9004 Řízení udržitelného úspěchu organizace – Přístup managementu kvality. Praha: ÚNMZ. 2010.
[3] NENADÁL, J. a kol. Management kvality pro 21. století. Praha: Management Press, 2018. ISBN 978-80-726-1561-2.
[4] JURAN, M. J., DeFEO, J. A. Juran´s Quality Handbook. Sixth Edition. New York: McGraw Hill, 2010, 1113 p. ISBN 978-0-07-162973-4 
[5] NENADÁL, J. a kol. Managementu kvality. Elektronické studijní texty. VŠB-TUO, 2022.

Advised literature

[1] HOYLE, D.: Automotive Quality Systems Handbook, Second Edition: ISO/TS 16949:2002 Edition. Butterworth-Heinemann. 2005.
[2] NENADÁL, J.: Měření v systémech managementu jakosti. Druhé doplněné vydání. Praha. Management Press, 2004.
[3] ČSN EN ISO 9000 Systémy managementu kvality – Základní principy a slovník. Praha: ÚNMZ, 2006.
[4] ČSN ISO/TS 16949 Systémy managementu kvality – Zvláštní požadavky na používání ISO 9001:2008 v organizacích zajišťujících sériovou výrobu a výrobu náhradních dílů v automobilovém průmyslu. Praha: ÚNMZ, 2009.
[5] ČSN ISO 10001 Managementu kvality – Spokojenost zákazníka – Směrnice pro pravidla chování organizací. Praha: ČNI, 2007.
[6] ČSN ISO 10002 Managementu kvality – Spokojenost zákazníka – Směrnice pro vyřizování stížností v organizacích. Praha: ČNI, 2004.
[7] ČSN ISO 10003 Managementu kvality – Spokojenost zákazníka – Směrnice pro externí řešení sporů organizace. Praha: ČNI, 2007.
[8] ČSN ISO/TR 10013 Směrnice pro dokumentaci systému managementu jakosti. Praha: ČNI, 2001.
[9] ČSN EN ISO 19011 Směrnice pro auditováni systému managementu. Praha: ÚNMZ, 2012.


Jazyk výuky čeština
Kód 639-2008
Zkratka PASM
Název předmětu česky Praktické aspekty systémů managementu kvality
Název předmětu anglicky Practical Aspects of Quality Management Sysems
Garantující katedra Katedra managementu kvality
Garant předmětu Ing. David Vykydal, Ph.D.