1. Podstata strategického managementu v průmyslovém podniku. Mise, vize a strategické cíle průmyslového podniku.
2. Strategická analýza okolí průmyslového podniku.
3. Porterův model pěti sil – cíl jeho aplikace, vymezení faktorů majících vliv na intenzitu jednotlivých sil na B2B trhu. Analýza životního cyklu oboru, analýza konkurenčních skupin, scénáře budoucího vývoje okolí podniku.
4. Analýza vnitřního potenciálu průmyslového podniku, analýza klíčových kompetencí. Analýza hodnototvorného řetězce. Benchmarking.
5. SWOT analýza – určení strategické pozice průmyslového podniku, volba vhodné strategie.
6. Strategické alternativy na úrovni podniku – charakteristika růstu/expanze, stabilizace, omezení/defenzivního postoje, formy růstu.
7. Strategie vstupu průmyslových podniků na zahraniční trhy B2B trhy.
8. Strategie vycházející z analýzy portfolia podniku.
9. Porterovy konkurenční strategie. Strategie založené na analýze životního cyklu oboru.
10. Funkcionální strategie – hlavní předmět zájmu strategie marketingové, finanční, výrobní, lidských zdrojů, výzkumu a vývoje. Hodnocení a výběr strategie.
11. Finančně-ekonomické hodnocení podnikatelských strategií – cíle, postup a výstupy finančně ekonomického hodnocení strategie. Využití vícekriteriálního rozhodování ve strategickém managementu.
12. Implementace strategie v průmyslovém podniku.
13. Strategická kontrola a strategický audit v průmyslovém podniku.
14. Moderní trendy ve strategickém řízení průmyslových podniků.
2. Strategická analýza okolí průmyslového podniku.
3. Porterův model pěti sil – cíl jeho aplikace, vymezení faktorů majících vliv na intenzitu jednotlivých sil na B2B trhu. Analýza životního cyklu oboru, analýza konkurenčních skupin, scénáře budoucího vývoje okolí podniku.
4. Analýza vnitřního potenciálu průmyslového podniku, analýza klíčových kompetencí. Analýza hodnototvorného řetězce. Benchmarking.
5. SWOT analýza – určení strategické pozice průmyslového podniku, volba vhodné strategie.
6. Strategické alternativy na úrovni podniku – charakteristika růstu/expanze, stabilizace, omezení/defenzivního postoje, formy růstu.
7. Strategie vstupu průmyslových podniků na zahraniční trhy B2B trhy.
8. Strategie vycházející z analýzy portfolia podniku.
9. Porterovy konkurenční strategie. Strategie založené na analýze životního cyklu oboru.
10. Funkcionální strategie – hlavní předmět zájmu strategie marketingové, finanční, výrobní, lidských zdrojů, výzkumu a vývoje. Hodnocení a výběr strategie.
11. Finančně-ekonomické hodnocení podnikatelských strategií – cíle, postup a výstupy finančně ekonomického hodnocení strategie. Využití vícekriteriálního rozhodování ve strategickém managementu.
12. Implementace strategie v průmyslovém podniku.
13. Strategická kontrola a strategický audit v průmyslovém podniku.
14. Moderní trendy ve strategickém řízení průmyslových podniků.