Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku

Marketing a management ve zdravotnictví

Anotace

Cílem předmětu je seznámit studenta se základními pojmy, technikami, dovednostmi a teorií ekonomiky, managementu a marketingu se zaměřením na oblast zdravotnictví.

Povinná literatura

MAAYTOVÁ, A. Otázky ekonomiky zdravotnictví s ohledem na zvyšování efektivnosti. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2012. ISBN 978-80-7357-912-8.
HORVÁTHOVÁ, P., J. BLÁHA, M. ČERNEK, et al. Základy managementu. 2. vydání. Ostrava: VŠB-TUO Ostrava, 2017. ISBN 978-80-248-4102-1.
FOLLAND, S., A. C. GOODMAN a M. STANO. The economics of health and health care. 7th ed., Pearson new international ed. Harlow: Pearson, c2014. ISBN 978-1-292-02051-8.


SLOUKA, D. Vedení a marketing malých zdravotnických zařízení: příručka pro praxi. Praha: Grada Publishing, 2017. ISBN 978-80-271-0469-7.

Advised literature

DOLANSKÝ, H. Ekonomika zdravotnických a sociálních služeb. Opava: Slezská univerzita v Opavě, Filozoficko-přírodovědecká fakulta, Ústav ošetřovatelství, 2008. ISBN 978-80-7248-482-9.
studijí opory Manažerská ekonomika: https://www.fmmi.vsb.cz/cs/katedry-a-pracoviste/634/vyukove-opory-katedry/index.html


Jazyk výuky čeština
Kód 654-3315
Zkratka MMZ
Název předmětu česky Marketing a management ve zdravotnictví
Název předmětu anglicky Marketing and Management in Healthcare
Garantující katedra Katedra řízení průmyslových systémů
Garant předmětu prof. Ing. Kamila Janovská, Ph.D.