Kurz je zaměřen na poskytnutí základní orientace v problematice lidského chování, která je klíčem k vytvoření efektivního organizačního prostředí.
Pozornost je věnována základním oblastem a) chování jedinců v organizaci b) skupinové chování v organizaci a c) jak tyto typy chování ovlivňují celkový chod a výkonnost organizace.
Zvláštní pozornost je věnována individuálním rozdílům, výkonnosti, motivaci, spokojenosti s prací a v práci, komunikaci, teorii vůdcovství, technikám zvládání stresu a adaptace na změny a organizační kultuře. Kurz je veden po liniích mikro-organizační teorie – zahrnující individuální a skupinové chování, teorie vůdcovství, morivace, odměn pozitivního odměňování, popis práce; a makro-organizační teorie – cíle organizace, organizační struktura, rozvoj, vliv technologií a trnů, a mezinárodní organizační kultura.
Osnova
1. Vysvětlení základních pojmů, definice
2. Efektivní organizační prostředí
3. Komunikace v organizaci, její druhy a způsoby
4. Verbální komunikace a paralingvistické aspekty řeči
5. Vedení rozhovoru, typy otázek, naslouchání
6. Neverbální komunikace, komunikační bariéry
7. Pravidla efektivní komunikace, chyby v komunikaci
8. Sociální percepce, chyby v percepci jiných osob
9. Motivace, spokojenost s prací a v práci
10. Pracovní výkonnost
11. Vůdcovství, koučování, týmová práce
12. Konflikty, zvládání stresu
13. Adaptace na změny
14. Organizační kultura