Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku

Trendy moderního managementu

Anotace

Cílem předmětu je seznámit studenty s trendy moderního managementu postaveného na koncepci „7S“ americké firmy McKinsey. Jedná se světově uznávaný ucelený přístup založený na stanovení vzájemné podmíněnosti a integritě významných faktorů úspěchu v podnikání. Studenti se zaměří na studium trendů v těchto kritických faktorech: strategie (Strategy), struktura (Structure), systémy řízení (Systems), spolupracovníci (Staffs), sdílené hodnoty (Shared values), styl manažerské práce (Style), schopnosti (Skills) a symboly (Symbols), o které byla tato koncepce rozšířena. Jádrem integrity těchto faktorů je firemní kultura.

Povinná literatura

CLEGG, Stewart; KORNBERGER Martin; PITSIS, Tyrone a MOUNT, Matthew. Managing & organizations: an introduction to theory and practice. 5th ed. London: SAGE, 2019. ISBN 978-1-5264-6009-7.
GUILLÉN, Mauro F. 2030: how today's biggest trends will collide and reshape the future of everything. Cheltenham: Cornwall: Flint, 2021. ISBN 978-0-7509-9802-4.
ROBBINS, Stephen P.; COULTER, Mary K. a DECENZO, David A. Fundamentals of management. 11th ed. Harlow: Pearson, 2020. ISBN 978-1-292-30732-9.

Doporučená literatura

HACLEY, Chris. Qualitative Research in Marketing and Management. 2nd ed. Abingdon: Routledge, 2020. ISBN 978-1-138-33221-8.
KAPLAN, Robert S. a NORTON, David P. The Strategy-Focused Organization: How Balanced Scorecard Companies Thrive in the New Business Environment. London: Harvard Business Review Press, 2020. ISBN 9781422163559 .
STERNAD, Dietmar. Effective management: developing yourself, others and organizations. London: Red Globe Press, 2020. ISBN 978-1-352-00729-9.


Jazyk výuky angličtina, angličtina, angličtina
Kód 115-0545
Zkratka TMM
Název předmětu česky Trendy moderního managementu
Název předmětu anglicky Trends in Modern Management
Garantující katedra Katedra managementu
Garant předmětu Ing. Kateřina Kashi, Ph.D.