Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku

Základy marketingu

Anotace

Předmět se zaměřen na základní pojetí a kategorie moderního marketingu v podmínkách vyspělé tržní ekonomiky. Náplní předmětu je získání orientace v oboru marketing, jeho vzniku a vývoji, principech řízení a plánování marketingových činností, struktuře marketingového prostředí, chování zákazníků, výzkum trhu a systém nástrojů realizace marketingu ve firmě. Další skupina témat je zaměřena na soubor základních marketingových nástrojů (produkt, cena, distribuce a komunikace) a způsoby jejich používání.
Cílem předmětu je získat orientaci v problematice a pochopit vazby na související učivo návazných předmětů. Míru naplnění daného cíle student prokáže v závěrečném testu a splněním úkolů stanovených jako podmínka pro absolvování předmětu.

Povinná literatura

[1] KOTLER, P. - Principles of marketing, Harlow: Pearson Education, 2014, 716 s.
[2] BAINES, Paul, Chris FILL a Kelly PAGE. Marketing. 2nd ed. Oxford: Oxford University Press, 2011. ISBN 978-0-19-957961-7.
[3] MCCARTHY, E. – Základy marketingu, Praha : Victoria publ. 1995, 511 s.
[4] MAJARO, J. – Základy marketingu, Praha : Grada, 1996. 308 s.
[5] NEČAS, L. – Základy marketingu, VŠB-TU Ostrava, 2012
[6] TOMEK, J. – Marketing podniku, ALEKO, 1991
[7] VYSEKALOVÁ, J. – Marketing, EDUKO Praha, 2016

Doporučená literatura

[1] ZAMAZALOVÁ, M. - Marketing. 2., přeprac. a dopl. vyd. V Praze: C.H. Beck, 2010, 499 s.
[2] KOTLER, P. - Marketing. Praha: Grada, c2004, 855 s.
[3] KOTRBOVÁ, H. – Mezinárodní marketing, VŠE Praha, 1992
[4] VLČEK, R. A KOL. –Management marketingu, inovací a kvality, VŠE Praha, 1992


Jazyk výuky čeština, čeština, čeština, čeština, čeština, čeština, angličtina
Kód 345-0310
Zkratka ZMk
Název předmětu česky Základy marketingu
Název předmětu anglicky Principles of Marketing
Garantující katedra Katedra mechanické technologie
Garant předmětu Ing. Libor Nečas, Ph.D.