Předmět nabízí základní orientaci v oblasti strategického řízení podniku. Jednotlivé kapitoly na sebe logicky navazují, a to od obecných témat strategického plánování a analýz, po tvorbu strategie výrobkové, cenové, distribuční či komunikační.
Cílem předmětu je získat orientaci v problematice a pochopit vazby na související učivo návazných předmětů. Míru naplnění daného cíle student prokáže v závěrečném testu a splněním úkolů stanovených jako podmínka pro absolvování předmětu.
Povinná literatura
[1] Konečný, M., Gregušová, M. Strategický management. Ostrava: VŠB - TUO, FS, 1. vyd., 2012, 287 s.
[2] BUTLER, R., DAVIES, L., PIKE, R., SHARP, J.: Strategic investment decisions. Routledge, London 1993
[3] SEKHAR SATYA, G. V.: Business Policy and Strategic Management. I. K. International Pvt Ltd, 2009, 288 p.
[4] Papula, J. Strategický management, ES EU Bratislava, 93
[5] Pitra, Z. Inovační strategie, GRADA, Praha 1997
[6] Souček , Z. Strategický úspěšný podnik, MFICK, Praha 1996
Doporučená literatura
[1] Vykypěl, O. Strategické řízení podniku, VUT Brno, 1992
[2] Matějka, M. Strategie pro čas globalizace, EKONOM. č.36 - 4/1998