V rámci IS EDISON došlo k úpravám, o kterých byli informování tajemníci e-mailem 5. 3. 2025. Z pohledu tohoto popisu tedy nedochází k procesním změnám v rámci IS EDISON, ale dochází k nim pouze na straně IS SAP. Více o integraci na straně IS EDISON si lze přečíst zde.
Zásadní změnou je uvedené propojení IS SAP s IS EDISON, díky kterému jsme realizovali automatické vytvoření objednávek na oponentské posudky v IS SAP na základě údajů získaných z IS EDISON. Tuto funkčnost nasazujeme na oba produktivní systémy 11. 4. 2025 do 8:00.
Nutnost manuálně vytvářet objednávky na oponentské posudky zůstane pouze v těch případech, kdy oponent nevyplní své údaje na portálu IS EDISON, ale na vypracování posudku je přitom s katedrou domluven – pak sekretářka katedry vytvoří objednávku přímo v IS SAP.
Nové řešení tedy obsahuje automatizaci vystavení objednávky. Už nyní připravujeme také následné kroky vytvořené integrace – tedy hromadné odeslání objednávek do schvalování, hromadný schvalovací proces a následnou automatickou úhradu, která bude zpracována hromadně v rámci aplikace Fiori Žádosti o úhradu. O tyto procesy pak bude tento popis samozřejmě doplněn.
Fáze samotné úhrady bude nyní probíhat stávajícím řešením, tj. přeschválením obj. a zasláním e-mailu na adresu op.posudky@vsb.cz. Toho je možno využít v případě nutné potřeby posudek uhradit co nejdříve. V případě, že tato nutnost nenastane, je možné počkat na implementaci výše uvedené automatické úhrady, kdy budou následně všechny posudky uhrazeny hromadně.
Objednávky generované prostřednictvím integrace SAP-EDISON mají nastavenou novou číselnou řadu 47**********. Díky tomu lze odlišit automaticky zpracované objednávky k oponentským posudkům od těch, které byly manuálně vytvořené v IS SAP, u kterých zůstává číselná řada 1*******.
Informaci o tom, že byl proveden přenos objednávek k oponentským posudkům z IS EDISON do IS SAP, obdrží sekretářka prostřednictvím emailové notifikace.
V notifikaci jsou uvedeny čísla takto vygenerovaných objednávek.
Pro rychlejší zpracování je vhodné si tyto objednávky z notifikace zkopírovat a zobrazit si je prostřednictvím transakce ZOBJ_PRILOHY - Přehled objednávek.
Jednotlivé objednávky je potřeba zkontrolovat, zda částka a controllingové objekty odpovídají požadovaným hodnotám. V případě potřeby je možné provést editaci. Následně se mohou odeslat do schválení – stejně jako klasické objednávky. Proces schvalování takových objednávek navazuje na běžný proces schvalování objednávek.