Pokud se fyzická nebo právnická osoba rozhodně chránit svou značku, pak je tato vývěsní značka vývěsním i ochranným štítem pro její brand. Zároveň je to nejcennější majetek firmy, protože na rozdíl od jiných druhů průmyslového vlastnictví, ochranná známka získává na ceně. Ochranná známka také nemá omezenou dobu platnosti a ochrannou známkou se může stát i výrobek. I z těchto důvodů, firmy udržují i své historické ochranné známky.
Každá ochranná známka musí mít tzv. rozlišovací způsobilost. Tedy laicky řečeno, musí být na trhu pro zákazníka jednoznačně rozpoznatelná, odlišitelná, typická a unikátní. Pokud není, jen velmi těžko ji budete získávat.
Vybrat ten správný typ ochranné známky může být značně komplikovaný proces a proto jsme se provedli průzkum, který ukazuje současné trendy v přihlašování ochranných známek. U Úřadu průmyslového vlastnictví je možné přihlásit celkem 13 typů ochranných známek. Všechny druhy jsou uvedeny a uspořádány níže (i s příkladem) a to dle četnosti přihlášení v posledních pěti letech:
A jaké známky má registrovány univerzita?
Univerzita v současné době disponuje 66 aktivními známkami a její týmy jednoznačně preferují čtyři druhy ochranných známek a to: kombinovanou, obrazovou, slovní a slovní grafickou. Jednoznačně nejvíce známek bylo přihlášeno v roce 2019 (20kusů), kdy univerzita komplexně změnila svůj vizuální styl, což se promítlo i do ochranných známek, které vlastní.
Pokud Vás problematika ochranných známek zajímá více nebo si chcete zaregistrovat novou ochrannou známku a nevíte jak na to, můžete se obrátit na Centrum transferu technologií, kde Vám rádi poradíme.