Název projektu
Podpora pedagogické kreativity akademických pracovníků
Kód
RPP2020/120
Předmět výzkumu
Kreativita je schopnost (dovednost) vyžadovaná v mnoha povoláních a je jednou z měkkých kompetencí.
Projekt řeší inovaci předmětu Pedagogická psychologie a Obecná a srovnávací pedagogika.
V rámci projektu bude vytvořena učební pomůcka - Pracovní sešit, jehož součástí bude diagnostika úrovně kreativity vysokoškolského učitele.
Pomocí tohoto pracovního sešitu se učitelé seznámí s teorií kreativity, to znamená s formami kreativity, jejich rozpoznáváním a dalším rozvíjením a prohlubováním. Prostřednictvím vytvořeného testu si ověří míru vlastní kreativity a seznámí se s překážkami, které mohou kreativitě bránit. Vychází se z předpokladu, že pouze ten pedagog, který je do určité míry kreativní je schopen rovněž rozvíjet kreativitu u svých studentů. S těmito nástroji budou následně seznámeni pedagogové VŠB i jiní učitelé, aby je mohli využívat ve vlastní výuce.
Rok zahájení
2020
Rok ukončení
2020
Poskytovatel
Projekty FRVŠ (MŠMT)
Kategorie
Obecná forma
Typ
Projekty FRVŠ, RPP projekty
Řešitel