Profil absolventa specializace Sportovní management
Absolvent specializace Sportovní management bakalářského studijního programu Ekonomika podniku a management si získané základní teoretické a praktické znalosti a osvojené dovednosti z oblasti ekonomiky podniku a managementu prohloubí a rozšíří o znalosti a dovednosti z problematiky vedení lidí a řízení lidských zdrojů v oblasti managementu sportu. Osvojí si základní poznatky z oblasti ekonomických teorií, matematických a statistických metod pro analýzu dat a rozhodování v podnikové ekonomice a managementu. Získá přehled o možnostech získávání finančních prostředků k zajištění řádného chodu sportovního klubu a o možnostech podnikání ve sportu. Orientuje se v právních aspektech fungování sportovního klubu na bázi neziskové organizace nebo obchodní společnosti. Je schopen aplikovat manažerské dovednosti na oblast řízení sportovních klubů a organizací, umí stanovit vhodnou marketingovou koncepci sportovního klubu, dokáže používat správné metody a postupy vedoucí k realizaci výkonných procesů a vyhodnocování výsledků sportovní činnosti. Je vybaven komunikačními dovednostmi včetně schopnosti komunikovat v cizím jazyce. Orientuje se v problematice současného sportovního managementu, je si vědom sociálně-ekonomického významu sportu pro společnost, má přehled o negativních jevech současného sportovního prostředí, zná základní principy sportovní etiky.
Nabídka specializace Sportovní management reaguje na poptávku po ekonomicky vzdělaných odbornících – sportovních manažerech připravených pro působení v různých oblastech sportovního prostředí v ČR.
Cílové vědomosti a dovednosti absolventa:
- přiměřené znalosti z obecné ekonomie,
- základní znalosti z managementu a marketingu,
- transformace ekonomických znalostí na oblast tělesné výchovy a sportu,
- specifické odborné znalosti dané potřebami oboru,
- znalosti z biomedicínských předmětů,
- znalosti z vedení tréninkového procesu,
- vlastní rozvoj fyzické zdatnosti (aktivní účast na cvičeních – výběrové sporty),
- schopnost samostatně řešit problémy,
- aktivní znalost dvou světových jazyků,
- kultura ústního a písemného projevu.
Specifické znalosti, dovednosti, postoje absolventa:
- makroekonomické a mikroekonomické znalosti,
- znalosti o ekonomickém významu sportu,
- znalosti z matematiky, statistiky, informatiky,
- znalosti managementu, marketingu, sportovního managementu, sportovního marketingu,
- znalosti základních zákonných norem ČR, obchodního práva a práva ve sportu,
- základní znalosti z anatomie, fyziologie a traumatologie,
- znalosti podnikové ekonomiky, veřejné ekonomiky a správy,
- znalosti z oblasti účetnictví, financí, daňové soustavy ČR, bankovnictví,
- znalosti z psychologie, sociologie, historie sportu, tělocvičné rekreologie.
Specifické znalosti problematiky sportovního managementu:
- ekonomický přínos sportu pro národní hospodářství,
- řízení tělesné výchovy, sportu a tělocvičné rekreace,
- znalosti z oblasti podnikatelského sektoru výroby sportovního zboží,
- provozování placených tělovýchovných služeb,
- význam sportovní reklamy a sponzoringu ve sportu,
- znalosti z plánování, organizování, kontroly, vedení lidí a řízení lidských zdrojů v tělesné výchově a sportu,
- základní znalosti o stavbě lidského těla, jeho fyziologických zákonitostech a předpokladech pro sportovní činnost,
- znalosti o možnostech vzdělávání v oblasti sportovního managementu v ČR, v Evropě a ve světě,
- přehled o nových trendech, ale i negativních jevech ve sportu,
- orientování se v problematice zdravého životního stylu a volného času v návaznosti na sportovní prostředí.