Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku

Profil absolventa specializace Sportovní management

Absolvent specializace Sportovní management bakalářského studijního programu Ekonomika podniku a management si získané základní teoretické a praktické znalosti a osvojené dovednosti z oblasti ekonomiky podniku a managementu prohloubí a rozšíří o znalosti a dovednosti z problematiky vedení lidí a řízení lidských zdrojů v oblasti managementu sportu. Osvojí si základní poznatky z oblasti ekonomických teorií, matematických a statistických metod pro analýzu dat a rozhodování v podnikové ekonomice a managementu. Získá přehled o možnostech získávání finančních prostředků k zajištění řádného chodu sportovního klubu a o možnostech podnikání ve sportu. Orientuje se v právních aspektech fungování sportovního klubu na bázi neziskové organizace nebo obchodní společnosti. Je schopen aplikovat manažerské dovednosti na oblast řízení sportovních klubů a organizací, umí stanovit vhodnou marketingovou koncepci sportovního klubu, dokáže používat správné metody a postupy vedoucí k realizaci výkonných procesů a vyhodnocování výsledků sportovní činnosti. Je vybaven komunikačními dovednostmi včetně schopnosti komunikovat v cizím jazyce. Orientuje se v problematice současného sportovního managementu, je si vědom sociálně-ekonomického významu sportu pro společnost, má přehled o negativních jevech současného sportovního prostředí, zná základní principy sportovní etiky.

Nabídka specializace Sportovní management reaguje na poptávku po ekonomicky vzdělaných odbornících – sportovních manažerech připravených pro působení v různých oblastech sportovního prostředí v ČR.  

Cílové vědomosti a dovednosti absolventa:

  • přiměřené znalosti z obecné ekonomie,
  • základní znalosti z managementu a marketingu,
  • transformace ekonomických znalostí na oblast tělesné výchovy a sportu,
  • specifické odborné znalosti dané potřebami oboru,
  • znalosti z biomedicínských předmětů,
  • znalosti z vedení tréninkového procesu,
  • vlastní rozvoj fyzické zdatnosti (aktivní účast na cvičeních – výběrové sporty),
  • schopnost samostatně řešit problémy,
  • aktivní znalost dvou světových jazyků,
  • kultura ústního a písemného projevu.

Specifické znalosti, dovednosti, postoje absolventa:

  • makroekonomické a mikroekonomické znalosti,
  • znalosti o ekonomickém významu sportu,
  • znalosti z matematiky, statistiky, informatiky,
  • znalosti managementu, marketingu, sportovního managementu, sportovního marketingu,
  • znalosti základních zákonných norem ČR, obchodního práva a práva ve sportu,
  • základní znalosti z anatomie, fyziologie a traumatologie,
  • znalosti podnikové ekonomiky, veřejné ekonomiky a správy,
  • znalosti z oblasti účetnictví, financí, daňové soustavy ČR, bankovnictví,
  • znalosti z psychologie, sociologie, historie sportu, tělocvičné rekreologie.

Specifické znalosti problematiky sportovního managementu:

  • ekonomický přínos sportu pro národní hospodářství,
  • řízení tělesné výchovy, sportu a tělocvičné rekreace,
  • znalosti z oblasti podnikatelského sektoru výroby sportovního zboží,
  • provozování placených tělovýchovných služeb,
  • význam sportovní reklamy a sponzoringu ve sportu,
  • znalosti z plánování, organizování, kontroly, vedení lidí a řízení lidských zdrojů v tělesné výchově a sportu,
  • základní znalosti o stavbě lidského těla, jeho fyziologických zákonitostech a předpokladech pro sportovní činnost, 
  • znalosti o možnostech vzdělávání v oblasti sportovního managementu v ČR, v Evropě a ve světě, 
  • přehled o nových trendech, ale i negativních jevech ve sportu, 
  • orientování se v problematice zdravého životního stylu a volného času v návaznosti na sportovní prostředí.