Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku

Workshop propojující vědu a průmysl zahájí další cyklus MSIC LabZero

29. 9. 2025 Aktuality
Prakticky zaměřeným workshopem s názvem Bridging Science and Industry: Communicate with Impact odstartuje 2. října druhý cyklus MSIC LabZero. Unikátní koncept připravilo Moravskoslezské inovační centrum s cílem pomoci studentům i výzkumníků z univerzit v Moravskoslezském kraji proniknout s jejich nápadem či inovací na trh.
Workshop propojující vědu a průmysl zahájí další cyklus MSIC LabZero

Na workshop, jenž je zaměřený na vědeckou komunitu a obchodní potřeby, následně naváže burza nápadů, Bootcamp a Demo Day. Workshopem provede Andrew Hladký z investiční společnosti IP Lab Ventures, zkušený odborník na strategii, fúze a akvizice v různých odvětvích a regionech.

Účastníci se na workshopu naučí, jak efektivně identifikovat a oslovit průmyslové partnery v různých situacích – od vyjednávání smluvních výzkumných dohod až po hledání příležitostí ke zhodnocení jejich práce mimo akademickou sféru. Dozví se, jak stručně a jasně vysvětlit svůj výzkum tak, aby rychle zaujali potenciální partnery. Společně si určí konkrétní relevantní zástupce z průmyslu a připraví personalizované strategie, jak je oslovit,“ uvedla za organizátory Pavlína Baranová z MSIC. Workshop bude probíhat v angličtině a je určen pro vědce a PhD studenty z VŠB-TUO i dalších univerzit v regionu. Účast je zdarma.

Cílem MSIC LabZero je využít synergie světa výzkumu, podnikání a studentů. Organizátoři se proto snaží propojit výzkumné týmy nebo firmy se studenty, kteří chtějí pracovat na smysluplném projektu a být součástí vzniku nových inovací v regionu. Do aktivit se mohou zdarma zapojit studenti všech univerzit a vysokých škol v Moravskoslezském kraji.

Na workshop naváže 16. října Reverse pitching neboli burza nápadů.

Úkolem vědců a firem bude „prodat“ svůj výzkum nebo výzvu studentům a vyzdvihnout část, ve které uvítají jejich pomocnou ruku. Úkolem studentů bude si vybrat výzvu, která je zajímá a dále na ní pracovat a přijít na cestu, inovaci, jak dostat nápad na trh," objasnila Baranová.

Výzvy od firem nebo vědců studenti v týmech rozpracovávají na Bootcampu který se uskuteční od 7. do 9. listopadu. Nabídne řadu praktických workshopů se zkušenými mentory z podnikatelského prostředí. Výsledkem práce bude prezentace nápadu, cesty nebo inovace na základě výzvy od firem nebo vědců 27. listopadu na Demo Day v rámci konference InnoVerse 2025.

Bližší informace jsou dostupné zde.

Text: Martina Šaradínová, PR manažerka REFRESH
Obrázky-zdroj: MSIC