Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku

Zájemci o ubytování si musí podat žádost v informačním systému kolejí v ISKAMu, a to do pořadníku vybraného akademického roku. V řádném termínu podání žádosti je zároveň nutné uhradit depozit (zájemci o ubytování z ČR a SR ve výši 4.000,- Kč, ze zahraničí kromě SR ve výši 8.000,- Kč).

Pro podání žádosti v systému ISKAM postupujte dle tohoto návodu "Manuál pro podávání žádostí".

Student VŠB-TUO

V případě zájmu o ubytování je nezbytné:

1. Absolvovat zápis do studia

  • Při zápisu do studia získáte nezbytné přihlašovací údaje - uživatelské jméno a heslo ze systému SSO (systém jednotného přihlašování).

2. Podat online "Žádost o ubytování"

3. Uhradit rezervační kauci (depozit)

  • Jako potvrzení vážného zájmu o ubytování žadatel uhradí depozit, a to na bankovní účet č. 155472969/0300, a to do 14 dnů po podání žádosti
  • Depozitum se hradí v této výši:
    • studenti z České republiky a Slovenské republiky vč. zaměstnanců VŠB-TUO a OSU 4.000,- Kč
    • zahraniční studenti kromě studentů ze Slovenské republiky 8.000,- Kč
  • Úhradu lze provést těmito způsoby:
    • přes platební bránu EPS v ISKAMu. Sekce Konta - Nabít Rezervační kauce. Tento způsob doporučujeme především zahraničním studentům. Vyhnou se tímto způsobem placení vysokých bankovních poplatků. 
    • bankovním převodem na bankovní účet č. 155472969/0300. Variabilní symbol je vygenerován systémem ISKAM, najdete ho v sekci Základní údaje.
    • bankovní spojení pro platby ze zahraničí - depozitum:

ČSOB, a.s., č. účtu: 155 472 969/0300
IBAN CZ4203000000000155472969
Československá obchodní banka, a.s. (SWIFT: CEKOCZPP)
Název účtu: Vysoká škola báňská-Technická univerzita Ostrava
Adresa banky: ČSOB a.s., Radlická 33/150, 150 57 Praha 5

4. Určit termín nastěhování

  • Termín nastěhování (datum nástupu) je možné stanovit při zadání žádosti o ubytování. Vždy se jedná pouze o pracovní den.
  • Z provozních důvodů mohou pracovníci Ubytovacích služeb změnit vámi zadaný termín nastěhování.
  • Stanovené datum nástupu na Smlouvě o ubytování je povinné datum nástupu na koleje.
  • Studenty, kteří se nemohou dostavit do Ubytovací kanceláře v den určený ve Smlouvě o ubytování, mohou ubytovat jiné osoby na základě plné moci, viz. https://www.vsb.cz/ubytovani/cs/o-kolejich/dokumenty/.

5. Vybrat pokoj

  • Výběr pokoje je možný v systému ISKAM v podané žádosti a bude probíhat dle termínů stanovených pro daný rok.
  • Výběr pokoje bude umožněn studentům, kteří v současné době bydlí (rezervace stávajícího pokoje, popř. výběr nového pokoje) a novým studentům prvních a vyšších ročníků z ČR a ze SR, kteří na kolejích nebydlí.
  • Z provozních důvodů mohou pracovníci Ubytovací kanceláře změnit rezervaci vybraného pokoje.
  • Novým zahraničním studentům kromě studentů ze SR mohou přidělovat pokoje pracovníci Ubytovací kanceláře.

6. Podepsat smlouvu o ubytování

  • Smlouva o ubytování bude po výběru pokoje a stanovení termínu nastěhování na kolej podepsána elektronicky přes systém ISKAM.
  • Smlouvu lze podepsat při vyplnění všech požadovaných údajů v systému ISKAM v sekci "Základní údaje" - především číslo bankovního účtu. V případě, že budete hradit kolejné inkasem je nutno zatrnout políčko "platba inkasem".

7. Nastěhovat se na kolej

Další požadavky na ubytování

8. Párové ubytování ON a ONA

  • V rámci podání žádosti napište do kolonky Další požadavky: Mám zájem o párové ubytování s Příjmení a jméno partnera.
  • O podání žádosti nás ihned informujte na e-mail:
  • Zájemcům o párové ubytování bude pokoj vybrán pracovníky UK.

9. Žádost o samostatné ubytování

  • Žádosti o samostatné ubytování si mohou podat pouze studenti, kteří v době podání žádosti bydlí na kolejích.
  • Žádosti budou přijímat pracovníci Ubytovací kanceláře do 15.5. daného roku (viz. Časový harmonogram ubytování pro daný AR). 
  • Tiskopis zájemci najdou na webových stránkách https://www.vsb.cz/ubytovani/cs/o-kolejich/dokumenty/.
  • Vyhovění žádosti oznámí pracovníci Ubytovací kanceláře nejpozději do 25.8. daného roku (viz. Časový harmonogram ubytování pro daný AR), a to elektronickou poštou
    • studentům VŠB-TUO na univerzitní e-mail
    • ostatním studentům na osobní e-mail uvedený v Žádosti o ubytování
  • Žádosti o samostatné ubytování se vyhoví pouze v případě volné kapacity kolejí.
  • Ostatním zájemcům o samostatné ubytování bude umožněno podání žádosti od 1.10. daného roku (viz. Časový harmonogram ubytování pro daný AR). 

10. Zrušení žádosti o ubytování, ubytovací smlouva, navrácení depozita

  • Zrušení žádosti o ubytování je možné písemně – emailem na .
  • Pokud student uhradil depozitum, nenastoupí k ubytování a písemně oznámí zrušení nástupu k ubytování do 25.8. daného roku (viz. Časový harmonogram ubytování pro daný AR), bude jeho žádost o ubytování zrušena a depozitum vráceno v plné výši do 60 dnů od stanoveného data ubytování na běžný bankovní účet uvedený v žádosti o zrušení ubytování.
  • Pokud student zaplatil zálohu, nenastoupí k ubytování (v řádném termínu) např. z důvodu nezískání víza a má o ubytování stále zájem, musí to oznámit do 25.8. daného roku (viz. Časový harmonogram ubytování pro daný AR) nebo do 28. února, popř. 29. února následujícího roku, viz. Časový harmonogram ubytování pro daný AR (platí pouze pro výměnné studenty, kteří se přihlásili pouze na letní semestr), na ubytovací kancelář na email: . Rezervaci ponecháme.
  • Pokud se student do 30. 9. daného roku (viz. Časový harmonogram ubytování pro daný AR) nedostaví na kolej, kontaktuje nás opět do 30. 9. daného roku (viz. Časový harmonogram ubytování pro daný AR) a postupuje podle pokynů v části „Pozdní nastěhování“.
    Pokud student zruší žádost o ubytování z důvodu nezískání víza, zašle nám oficiální dopis z velvyslanectví nebo nám jeho koordinátor potvrdí, že student nezahájí studium. Teprve poté může být záloha vrácena.
  • Pokud student uhradil depozitum, nenastoupí k ubytování a písemně neoznámí zrušení nástupu k ubytování do 25.8. daného roku (viz. Časový harmonogram ubytování pro daný AR) na e-mail: , ubytovací místo zaniká a žadateli o ubytování bude vyúčtován storno poplatek dle Sazebníku-škody, služby, pokuty ve výši 3.000,- Kč.
  • Studenti, jejichž žádost o ubytování byla schválena po 25.8. daného roku a bylo zasláno Rozhodnutí o ubytování, mohou žádost zrušit do dvou kalendářních dnů bez účtování storno poplatku. V opačném případě bude žádost zrušena a žadateli o ubytování bude účtován storno poplatek dle Sazebníku-škody, služby, pokuty ve výši 3.000,- Kč.

Student jiné vysoké školy, popř. jiné osoby (nestudenti)

V případě zájmu o ubytování je nezbytné:

1. Zaregistrovat se do ISKAMu

  • Na adrese https://iskam.vsb.cz/Registrace/RegistraceISKAM je nutné provést registraci.
  • Po úspěšné registraci vám dorazí e-mail, kde bude odkaz pro nastavení hesla.
  • Studenti jiných škol, popř. jiné osoby (nestudenti) použijí jako login e-mail a heslo, které si vytvořili v rámci registrace.

2. Podat online "Žádost o ubytování"

  • přihlaste se na adrese https://iskam.vsb.cz/Login.
  • podejte si žádost v sekci Žádosti o ubytování do správného pořadníku.

3. Jiné požadavky

  • v případě, že jste student jiné VŠ, je nutné doložit potvrzení o studiu. Potvrzení o studiu lze nahrát v rámci podání žádosti do ISKAM. Potvrzení o studiu můžete také přinést osobně v den nástupu na koleje nebo nejpozději do 30.9.daného roku.

V případě nejasností si prosím nejdříve prostudujte webové stránky vč. návodů.