Course Unit Code | 712-0126/01 |
---|
Number of ECTS Credits Allocated | 2 ECTS credits |
---|
Type of Course Unit * | Compulsory |
---|
Level of Course Unit * | First Cycle |
---|
Year of Study * | Second Year |
---|
Semester when the Course Unit is delivered | Winter Semester |
---|
Mode of Delivery | Face-to-face |
---|
Language of Instruction | Czech |
---|
Prerequisites and Co-Requisites | Course succeeds to compulsory courses of previous semester |
---|
Name of Lecturer(s) | Personal ID | Name |
---|
| LAN20 | Mark Landry |
| SLA14 | Mgr. Karolina Slamová, Ph.D. |
| CHU01 | Mgr. Gabriela Chudašová |
| WLO74 | Mgr. Andrea Wlochová, Ph.D. |
| JUR21 | Mgr. Radka Juříčková, Ph.D. |
| PEL12 | Mgr. Barbara Kratochvílová |
| ZUB0006 | Mgr. Pavla Zubková |
| SMU0007 | Mgr. Kateřina Smutná |
| TRA0015 | Mgr. Zuzana Trawinská |
| ZAP0042 | Mgr. Andrea Zapletalová |
| PRE0053 | Ing. Radim Pretsch |
| KAR0143 | PhDr. Janusz Karpeta, Ph.D. |
| SPU0044 | Mgr. Kateřina Spurná |
| SWI0018 | Mgr. Eva Swiechová |
| MAT0433 | Mgr. Gabriela Matyášková, Ph.D. |
| ADA0250 | Mgr. Jana Adámková, Ph.D. |
| SNI0029 | Martin Šnicer |
| ILL0025 | Mgr. Petr Illík |
| PAS0193 | Bc. Kateřina Pastorková |
Summary |
---|
The instruction focuses on managing vocabulary, grammar phrases within a set range and preparing for a presentation. A student will be able to discuss basic terminology within the oil industry, talk about technologies for saving the environment, he will manage to read the numbers and elementary mathematical operations.
|
Learning Outcomes of the Course Unit |
---|
The aim is to create a grounding of ESP language with respect to communication skills, i.e. reading, writing, speaking and listening with the output level B1-B2 of the Common European Framework of Reference for Languages.
|
Course Contents |
---|
International Express Upper-intermediate:
1. L5 Gramatika: Budoucí časy
2. L5 Slovní zásoba: vyjadřování budoucnosti (be due to, be about to atd.)
3. L5 Pracovní dovednosti: popis grafu
4. L5 Komunikační záměr: příčiny problémů a jejich řešení; opakovaní a shrnutí lekce 5
5. L6 Gramatika: podmínkové věty
6. L6 Slovní zásoba: práce v zahraničí
7. L6 Pracovní dovednosti: stanovení cílů dle kritérií SMART
8. L6 Komunikační záměr: profesní dráha; opakování a shrnutí lekce 6
9. Odborný technický text 1; porozumění textu, diskuze a slovní zásoba
10. Odborný technický text 2; porozumění textu, diskuze a slovní zásoba
11. Odborný technický text 3; porozumění textu, diskuze a slovní zásoba
12. Odborný technický text 4; porozumění textu, diskuze a slovní zásoba
13. Odborný technický text 5; porozumění textu, diskuze a slovní zásoba
14. Zápočtový test |
Recommended or Required Reading |
---|
Required Reading: |
---|
APPLEBY, Rachel, Frances WATKINS, Duncan LAING a Nina LEEKE. International express: upper-intermediate. Third edition. Oxford: Oxford University Press, 2014-[2016]. ISBN 978-0-19-459787-6.
|
APPLEBY, Rachel, Frances WATKINS, Duncan LAING a Nina LEEKE. International express: upper-intermediate. Third edition. Oxford: Oxford University Press, 2014-[2016]. ISBN 978-0-19-459787-6.
|
Recommended Reading: |
---|
IBBOTSON, M. Professional English in Use Engineering. Cambridge: Cambridge University Press 2009. ISBN 9780521734882.
MURPHY, R. English Grammar in Use 3rd Edition with Answers. Cambridge: Cambridge University Press 2004. ISBN 9780521537629.
|
IBBOTSON, M. Professional English in Use Engineering. Cambridge: Cambridge University Press 2009. ISBN 9780521734882.
MURPHY, R. English Grammar in Use 3rd Edition with Answers. Cambridge: Cambridge University Press 2004. ISBN 9780521537629.
|
Planned learning activities and teaching methods |
---|
Tutorials |
Assesment methods and criteria |
---|
Task Title | Task Type | Maximum Number of Points (Act. for Subtasks) | Minimum Number of Points for Task Passing |
---|
Exercises evaluation | Credit | 10 | 5 |