Course Unit Code | 330-7025/01 |
---|
Number of ECTS Credits Allocated | 3 ECTS credits |
---|
Type of Course Unit * | Compulsory |
---|
Level of Course Unit * | First Cycle |
---|
Year of Study * | Second Year |
---|
Semester when the Course Unit is delivered | Summer Semester |
---|
Mode of Delivery | Face-to-face |
---|
Language of Instruction | Czech |
---|
Prerequisites and Co-Requisites | Course succeeds to compulsory courses of previous semester |
---|
Name of Lecturer(s) | Personal ID | Name |
---|
| CHO0206 | ak.soch. Tomáš Chorý, ArtD. |
Summary |
---|
At the end of the course, students should be able to understand the process of creating a graphical shortcut and stylization, work with vector image in Adobe Illustrator and Corel Draw and design and realize a given task in the field of applied graphics. |
Learning Outcomes of the Course Unit |
---|
Ensure understanding of the disscused topics. To teach students to apply the acquired theoretical knowledge in design practice. |
Course Contents |
---|
1. Úvod do problematiky stylizace, zadání semestrální práce
2. Rešerše zadaného námětu, prezentace, diskuze
3. Proces vzniku grafické zkratky, příklady
4–6. Základy vektorové grafiky, SW pro práci s vektory
7. Kresebné studie zadaného objektu – proporce, pohyb, charakteristické rysy
8–11. Vlastní řešení stylizace zadaného objektu
12–13. Návrh a tisk sumarizačního posteru, zahrnujícího postup od prvních kreseb až po výslednou podobu znaku
14. Prezentace a obhajoba semestrální práce, diskuze
|
Recommended or Required Reading |
---|
Required Reading: |
---|
TWELMLOWOVÁ, Alice. K čemu je grafický design? Praha: Nakladatelství Slovart, s. r. o., 2008. ISBN 978-80-7931-027-3.
HEALEY, Matthew. Design loga – Analýza úspěchu 300+ mezinárodních značek. Brno: Computer Press, 2011.
ISBN 978-80-251-3608-9.
1000 – ikony, symboly a piktogramy. Praha: Nakladatelství Slovart, s. r. o., 2006. ISBN 80-7209-824-1.
AMBROSE, Gavin; HARRIS, Paul. Layout – Velký průvodce grafickou úpravou. Brno: Computer Press, a. s., 2009. ISBN 978-80-251-2165-8.
SAMARA, Timothy. Grafický design – Základní pravidla a způsoby jejich porušování. Praha: Nakladatelství Slovart, s. r. o., 2008. ISBN 978-80-7391-030-3.
|
TWELMLOWOVÁ, Alice. K čemu je grafický design? Praha: Nakladatelství Slovart, s. r. o., 2008. ISBN 978-80-7931-027-3.
HEALEY, Matthew. Design loga – Analýza úspěchu 300+ mezinárodních značek. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3608-9.
1000 – ikony, symboly a piktogramy. Praha: Nakladatelství Slovart, s. r. o., 2006. ISBN 80-7209-824-1.
AMBROSE, Gavin; HARRIS, Paul. Layout – Velký průvodce grafickou úpravou. Brno: Computer Press, a. s., 2009. ISBN 978-80-251-2165-8.
SAMARA, Timothy. Grafický design – Základní pravidla a způsoby jejich porušování. Praha: Nakladatelství Slovart, s. r. o., 2008. ISBN 978-80-7391-030-3.
|
Recommended Reading: |
---|
DABNER, D. Grafický design v praxi. Slovart, 2004. ISBN 80-7209-597-8.
RIVERS, Charlotte. Logo-art – Innovation in Logo Design. Mies: RotoVision SA, 2008. ISBN 978-2-940361-81-6.
FIELL, Charlotte; FIELL, Peter. Graphic design now. Köln: Taschen GmbH, 2005. ISBN 3-8228-4778-X.
|
DABNER, D. Grafický design v praxi. Slovart, 2004. ISBN 80-7209-597-8.
RIVERS, Charlotte. Logo-art – Innovation in Logo Design. Mies: RotoVision SA, 2008. ISBN 978-2-940361-81-6.
FIELL, Charlotte; FIELL, Peter. Graphic design now. Köln: Taschen GmbH, 2005. ISBN 3-8228-4778-X.
|
Planned learning activities and teaching methods |
---|
Seminars, Tutorials |
Assesment methods and criteria |
---|
Task Title | Task Type | Maximum Number of Points (Act. for Subtasks) | Minimum Number of Points for Task Passing |
---|
Graded credit | Graded credit | 100 | 51 |