Course Unit Code | 152-0345/01 |
---|
Number of ECTS Credits Allocated | 3 ECTS credits |
---|
Type of Course Unit * | Compulsory |
---|
Level of Course Unit * | Second Cycle |
---|
Year of Study * | First Year |
---|
Semester when the Course Unit is delivered | Summer Semester |
---|
Mode of Delivery | Face-to-face |
---|
Language of Instruction | Czech |
---|
Prerequisites and Co-Requisites | Course succeeds to compulsory courses of previous semester |
---|
Name of Lecturer(s) | Personal ID | Name |
---|
| MAC40 | doc. Ing. Pavla Macurová, CSc. |
Summary |
---|
Students should get the basic orientation in the writing of thesis. |
Learning Outcomes of the Course Unit |
---|
Students should get the basic orientation in the writing of thesis. |
Course Contents |
---|
According to the selected topic. |
Recommended or Required Reading |
---|
Required Reading: |
---|
Angličtina
HACKLEY, Christopher E. Qualitative research in marketing and management: doing interpretive research projects. 2nd ed. London: Routledge, Taylor & Francis, 2020. 266 s. ISBN 978-1-138-33219-5.
MALHOTRA, Manoj. Marketing Research: An Applied Orientation, 7th ed. Harlow: Pearson Education, 2019. ISBN 978-1-292-26563-6.
TIMMING, Andrew R. Applied Statistics. Business and Management Research. London: Sage, 2022. ISBN 978-1-473-94744-3. |
HENDL, Jan, Jakub SIEGL a Martin MOLDAN. Základy matematiky, logiky a statistiky pro sociologii a ostatní společenské vědy v příkladech. Praha: Univerzita Karlova, 2019. ISBN 978-80-246-4305-2.
KATUŠČÁK, Dušan. Jak psát závěrečné a kvalifikační práce. Nitra: Enigma, 2022. ISBN 978-80-89132-70-6.
RABUŠIC, Ladislav, Petr MAREŠ a Petr SOUKUP. Statistická analýza sociálněvědních dat (prostřednictvím SPSS). Brno: Masarykova univerzita, 2019. ISBN 978-80-210-9248-8.
Aktuálně jsou vybírány a doporučovány potřebné tituly podle náplně předmětu.
Povinná literatura je individuální podle řešených témat diplomových prací. Konkrétní tituly odborné literatury jsou uvedeny v Zadání diplomové práce. |
Recommended Reading: |
---|
Recommended literature is individual by topic solved in diploma thesis.
GHAURI, Pervez N., Kjell GRØNHAUG a Roger STRANGE. Research methods in business studies. Fifth edition. Cambridge: Cambridge University Press, 2020. ISBN 978-1-108-48674-3.
REMLER, Dahlia K. a Gregg G. VAN RYZIN. Research methods in practice: strategies for description and causation. Third edition. Los Angeles: SAGE, 2022. ISBN 978-1-5443-1842-4.
WALLIMAN, Nicholas. Research methods: the basics. Third edition. London: Routledge, Taylor & Francis Group, 2022. ISBN 978-0-367-69408-1. |
Literatura odpovídající tématu diplomové práce.
OCHRANA, František. Metodologie, metody a metodika vědeckého výzkumu. Praha: Univerzita Karlova, 2019. ISBN 978-80-246-4200-0.
ŠUBRT, Tomáš. Ekonomicko-matematické metody. 3. vyd. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2019. ISBN 978-80-7380-762-7.
TAHAL, Radek. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. 2. vyd. Praha: Grada, 2022. ISBN 978-80-271-3535-6.
|
Planned learning activities and teaching methods |
---|
Seminars, Individual consultations |
Assesment methods and criteria |
---|
Task Title | Task Type | Maximum Number of Points (Act. for Subtasks) | Minimum Number of Points for Task Passing |
---|
Credit | Credit | | |