Anotace
Účastníci kurzu poznají, co je a co není zpětná vazba a za jakým účelem je zpětná vazba podávána.
Ví, jaká jsou pravidla a zásady dodržování zpětné vazby.
Znají strukturu zpětné vazby a jak zpětnou vazbu podat, aby byla přínosná. Všechno si vyzkouší na praktických cvičeních a sdílením zkušeností.
Studenti získají povědomí o rozvojových manažerských rozhovorech a jak se na ně připravit. Zjistí, co je a není asertivita. Ujasní si, jak poznat a reagovat na pasivitu a také manipulaci. Naučí se techniky asertivity v praxi. Posílí dovednosti v uplatnění svého názoru a své věci. Poznají, jak předcházet konfliktům v komunikaci a jak reagovat, pokud k nim dojde.
Účastníci se dozví základní rozdělení stylů vedení a zda je uplatňují adekvátně vzhledem k situaci či zkušenostem kolegů v týmu.
Součástí kurzu bude také sdílení zkušeností se spoluprací na dálku nebo kombinovaně.
Osnova
1. Den
Zpětná vazba
● Co to je zpětná vazba a co není zpětná vazba
● Za jakým účelem podáváme ZV
● Typy zpětných vazeb
● Typy komentářů o chování druhých lidí (labelling x shaping)
● Jak vést zpětnou vazbu, pravidla a podmínky poskytování zpětné vazby
● Zásady poskytování zpětné vazby
● Struktura zpětné vazby
● Přijetí zpětné vazby
● Pozitivní potenciál druhých, pozitivní leadership
Hodnocení
● Rozvojové manažerské rozhovory
● Příprava na rozvojový rozhovor
● GROW model
2. Den
● Co je asertivita
● Mýty a pověry o asertivitě
● Respekt, pozice vnímání
● Transakční analýza
● Neproduktivní styly komunikace (pasivita, manipulace)
● Produktivní styl komunikace (asertivita)
● Role profesionála
● VAKOG model v komunikaci
● Situační styly vedení
● Hybridní modely vedení
Pro koho je předmět určen?
Pro všechny studenty doktorského studia