Projektu se mimo VŠB-TUO účastní University of Iceland, HOGENT University of Applied Sciences and Arts a University of Bielsko-Biala. „Projektový záměr je ambiciózní nejen v cíli propojit nejmodernější technologie s oblastí kognitivního a metakognitivního tréninku, ale také následně vyvinuté nástroje přenést do vzdělávací a klinické praxe,“ říká hlavní koordinátorka projektu Tereza Benešová za Centrum projektové podpory VŠB - TUO.
Hlavním cílem projektu je vyvinout intervenční nástroje k posílení metakognitivních funkcí u dětí s poruchami učení či autismem. „Setkáváme se často s tím, že selhávání v učení může být ovlivněno deficity na metakognitivní úrovni a projevují se zejména v přirozeném prostředí,“ vysvětluje Kristín Harðardóttir, ředitelka Educational Research Institute z Reykjavíku, která se úvodního setkání na Vysoké škole báňské – Technické univerzitě v Ostravě zúčastnila.
Pro posouzení efektivity vyvinutých nástrojů bude využito například speciální neinvazivní techniky monitorování mozku pomocí funkční blízko - infračervené spektroskopie, kterou nově využívá katedra Kybernetiky a biomedicínského inženýrství. Kromě konsorcia 4 univerzit se na vývoji rehabilitačních nástrojů budou podílet také externí partneři z klinické a vzdělávací praxe v jednotlivých partnerských zemích. Projekt potrvá do konce roku 2024.