Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku
Platnost příspěvku skončila 31. 12. 2012!

Student VŠB-TUO má šanci vyhrát půlroční stáž ve stáji Renault týmu Formule 1!

Úapěch studenta Fakulty strojní VŠB-TUO v mezinárodní soutěži!

Student Fakulty strojní Vysoké školy báňské-Technické univerzity Ostrava Marek Gebauer se jako jediný z České republiky a Slovenska probojoval mezi 170 účastníky  do celosvětového finále Altran Engineering Academy 2010 a má tak šanci stát se jedním ze dvou vítězů, kteří se na dobu 6 měsíců stanou regulérními členy týmu Formule 1 ve stáji Renault.

 

Jedenáct finalistů z celého světa postupuje do finále, které proběhne 13.7.2010.  Každý z finalistů musí obhájit svůj projekt a autoři dvou nejlepších  mají zajištěnou půlroční stáž v týmu Renault F1. Mezinárodní soutěž Altran Engineering Academy byla založena před sedmi lety v rámci technologického partnerství společnosti Altran a ING Renault F1 Team a je jedinečnou iniciativou s jasným cílem: dát příležitost mladým talentům. Soutěž každoročně přitahuje stovky mladých uchazečů z nejlepších univerzit a škol na celém světě.

 

Marek Gebauer tvrdí, že konstruktéři v F1 jsou, co se týče brzdného systému, omezeni především dvěma důvody. A to teplotními vlastnostmi materiálu použitých na brzdové kotouče a pravidly F1 (velikost kotouče, použití jednoho kotouče na každé kolo, žádné tekutinové chlazení atd.). Z těchto důvodů dosahuje teplota brzdných kotoučů až 1000°C, což už je hranice vysokého opotřebení komponentů, které může způsobit velké problémy během samotného závodu.

 

„Můj inovativní nápad se týká vylepšení brzdného systému, především z hlediska proudění vzduchu kolem brzdných komponentů k zajištění lepšího chlazení. Tento nápad jsem nazval: "G-cooling system". Všechno toto odstartoval pan Ing. Jan Szweda, Ph.D., zadáním programu Napěťově deformační analýza brzdového kotouče do předmětu "Výpočty v mechanice s použitím MKP". Jelikož neexistoval žádný model, na kterém bychom si ověřili své výpočty, spolupracoval jsem s kolegou Lubošem Pečenkou a vytvořil jsem složitý geometrický model. Ten vzhledem k dostupné výpočetní technice nebylo možné řešit z důvodů velmi náročných výpočetních časů. Jen pro zajímavost, náš hodně zjednodušený MKP model brzdového kotouče byl vyřešen po 35 hodinách na domácím počítači. Dá se říci, že můj inovativní nápad vznikl náhodou, myslel jsem si, že už toto řešení někdo vymyslel. No a pak se naskytla příležitost se o něj podělit u AEA,“ říká o svém úspěchu Marek Gebauer.

 

Marek Gebauer pochází z Březové u Opavy a sám o sobě říká, že rád čte fantasy a sci-fi, hrabe se ve starých motorkách a technice. Studuje v magisterském studijním programu na Katedře aplikované mechaniky Fakulty strojní VŠB-TUO. Skloubit studium s praxí se mu podařilo právě v soutěži Altran Engineering Academy 2010.

 

Vloženo: 29. 6. 2010
Kategorie:  Tiskové zprávy
Útvar: 9920 - Vztahy s veřejností
Zpět