Autor se do povědomí kulturní veřejnosti zapsal jako výtvarník, zabývající se fotografií. Této činnosti se věnuje od 60. let min. století, kdy začínal jako člen dnes již neexistujícího fotoklubu při Domu kultury NH Ostrava a fotoskupiny Objekt a později Fotoklubu Ostrava Poruba.
Tvorba, kterou se Vladimír Půlpán zabývá v současnosti, se dá označit za fotografii jen s vědomím určité nepřesnosti. Výsledná díla jsou výsledkem působení a integrace jeho tvůrčí invence a technických znalostí v oblasti klasické a digitální fotografie, metody montáží a multivizuálních postupů, oscilujících mezi fotografií, grafikou a obrazem.
Na jeho tvorbě se projevuje vliv surrealismu a jiných imaginativních směrů moderního výtvarného umění, …asociativní a metaforické vyjadřování, znaky, symboly, montáže…
„Fotografování je pro mne způsob realizace vnitřní potřeby tvořit a hledat, tvořit a poznávat. Slovo fotografie není zcela přesné, neboť často nejde o čistou fotografii, ale o syntézu více výtvarných technik, v poslední době realizovanou na počítači…Finální obraz není jen cílem, ale taky prostředkem ke vzbuzení aktivity ducha pozorovatele-diváka. Rád vytvářím cykly, neboť si myslím, že rozvíjení určitých témat umožňuje lépe je poznávat a tím i pochopit. A také je více v souladu s variabilitou přírodních objektů makro i mikrosvěta, složitosti vztahů a dějů v nich existujících…“
V jeho fotografických obrazech jde o hledání a objevování jednoty a propojenosti mezi člověkem a přírodou. Jednoty makro i mikrosvěta, kde se stírá rozdíl mezi tzv. živou a neživou přírodou, rozdíl mezi vznikáním a zanikáním…