Testována byla zejména stabilita vozu StudentCar SCX a to testy, zahrnujícími jízdy po kružnicích a standardizovanými testy podle normy ISO - vyhýbacími manévry. Průběhy testů byly zaznamenávány kamerami a řídicím systémem vozidla. Během testů byly monitorovány především rychlosti jednotlivých kol, natočení volantu, rychlost stáčení, příčné zrychlení a zdvihy jednotlivých kol. Mezi jednotlivými testy se zvyšovala rychlost vozidla při, které byly manévry prováděny.
SCX je podle tvůrců prvním sportovním elektromobilem vyvinutým a vyrobeným v České republice, jehož výkony jsou srovnatelné se současnou světovou špičkou. Vedoucí týmu StudentCar Petr Tomčík uvedl, že jde o jedinečný projekt nejen v podmínkách Česka.
„SCX má unikátní uspořádání elektropohonu 4x4, který je tvořen čtyřmi synchronními motory řízenými čtyřmi frekvenčními měniči. Elektromotory přímo přes poloosy pohánějí kola," popisuje. Použitá koncepce pohonu umožňuje „vektorování točivého momentu", což simuluje práci aktivních elektronických diferenciálů. „Zatáčky SCX projíždí bez problémů ve vysokých rychlostech s bočním přetížením více než 1 G," popisují vývojáři.
Z nuly na 100 kilometrů v hodině zrychlí nízké dvoumístné kupé za pět sekund, z nuly na 150 kilometrů za 9,25 sekundy. Podle režimu jízdy má dojezd až 180 kilometrů. Palubní údaje zobrazují dva displeje a odnímatelný tablet.
Partneru projektu, Moravskoslezskému kraj, patří díky za poskytnutí dotace na jeho realizaci. Dotace výrazně přispěla na rozvoj vývojových aktivit v rámci elektromobility na VŠB-TUO.
Období realizace: 1. 9. 2015 – 31. 12. 2015
Kontaktní osoba:
doc. Ing. Petr Tomčík, Ph.D., tel.: +420 597 324 299, e-mail: petr.tomcik@vsb.cz