Cílem projektu bylo doplnit pracoviště motorové brzdy o elektrickou přípojku a usměrňovač, a umožnit tak realizaci dlouhodobých testovacích zkoušek vyvíjených převodovek a vyvíjených systémů chlazení elektropohonů pro elektromobily. Po této úpravě měřící stanoviště umožňuje dlouhodobě testovat elektromotory do výkonu 130 kW.
Na takto rozšířeném pracovišti motorové brzdy byly již provedeny měření oteplení připravovaných pohonů pro novou generaci sportovních elektromobilů StudentCar SCX. V průběhu testů byly monitorovány teploty na předem definovaných místech chladicího systému.
"Z již naměřených průběhu výkonových parametrů je patrné, že nová generace pohonů umožní stavět ještě rychlejší a dynamičtější vozy StudentCar a přispět tak udržení kontaktů se současnou světovou špičkou v oblasti elektromobility," uvedl Petr Tomčík, vedoucí týmu StudentCar.
Moravskoslezskému kraji, patří mnohokráte dík za poskytnutí dotace na realizaci projektu. Dotace výrazně přispěla na rozvoj experimentálního zázemí pro realizací vývojových aktivit, které umožňuji na VŠB-TUO stavět unikátní elektromobily StudentCar a vychovávat tak špičkové odborníky.
Období realizace: 15. 4. 2016 – 30. 8. 2016
Kontaktní osoba: doc. Ing. Petr Tomčík, Ph.D., tel.: +420 597 324 299, e-mail: