Hlavním úkolem pro katedru bylo vytvořit software pro naskenování projíždějících kamiónů naložených dřevem za účelem bezpečnostní kontroly nákladů. Zjednodušeně není dovoleno, aby jakákoliv část nákladu přesahovala prostor kvádru vyhrazený valníkem a klanicemi. „V opačném případě, po odstranění stahovacích popruhů, hrozí během překladu nákladu či pohybu soupravy na překladišti k uvolnění klády a případně zranění pracovníků blízkého okolí“, shrnuje zadání problému Dr. David Fojtík z Fakulty strojní.
Denně je zkontrolováno přibližně 250 souprav. Maximální kapacita je 30 souprav za hodinu. Pro naskenování, vyhodnocení a odbavení bezchybného nákladu jsou maximálně 2 minuty. Samotný proces vyhodnocení trvá přibližně 80 sekund. K tomuto efektnímu řešení problému firmy Dr. Fojtík dodává: „Předností celého řešení je nízká cena, nízké provozní náklady, robustnost a malé prostorové nároky. Úspěšnost rozpoznání problémových nákladů je vyšší než 95%“.
K nasnímání souprav byly nasazeny čtyři skenery, které jsou rozmístěny po obvodu brány, kterou soupravy projíždějí. Tři skenery (dva po stranách a jeden seshora) jsou umístěny tak, aby jejich skenovací výseče tvořily jednu společnou skenovací rovinu kolmou na směr pohybu kamiónů a snímaly náklad současně ze tří stran. Čtvrtý skener má skenovací rovinu rovnoběžnou s vozovkou a snímá podélný profil projížděné soupravy. Podle změn tohoto profilu se vyhodnocuje ujetá vzdálenost a rychlost kamiónu.