Dne 19. 10. 2017 představil projekt StudentCar designovou studii roadsteru s elektrickým pohonem, tedy dvoumístného sportovního vozu bez pevné střechy. Pro stavbu designové studie byly ve velké míře použity moderní technologie počítačového modelování a rapidprototypingu, jako např. technologie víceosého frézování a 3D tisku. Jako u každého prototypu tvořila nezanedbatelnou část ruční práce. Slavnostní představení studie proběhlo v 10 hod. v prostorách projektu Student Car (přízemí budovy K, kampus VŠB-TUO).
„Díky poskytnutým prostředkům bylo možno se studenty realizovat atraktivní špičkový projekt, který propojil výuku s vývojem a umožnil tak studentům aplikovat moderní technologie 3D tisku, či víceosého CNC obrábění,“ uvedl Petr Tomčík, vedoucí týmu StudentCar, Katedra materiálů a technologií pro automobily, Fakulta metalurgie a materiálového inženýrství VŠB-TUO.
Studie zachovává typické znaky pro danou kategorii jako je například dlouhá přední kapota, posez prakticky na podlaze, téměř u zadních kol. Vůz je charakteristický nízkou stavbou bez dveří s velmi výrazně tvarovanou boční linií. V interiéru nalezneme sportovní skořepinové sedačky Recaro. Infotainment je řešen dvěma moduly inteligentních displejů a dotykovým zobrazovačem. Pro StudentCar SCE jsou použita osmnáctipalcová litá kola, obutá do pneumatik s rozměry 225/35. Na voze je velmi skloněné čelní sklo, které bylo speciálně vyvinuto pro tento projekt. Na základě designu byly pro StudentCar SCE navrženy a prototypovými technologiemi vyrobeny přední světlomety a funkční světla využívající technologii LED. Velmi originálně je řešeno světlo zpátečky, které je dlouhé a od střední části zádě vozu navazuje na světla krajní po obou stranách vozu.
V dnešní době, charakteristické produkcí “sportovních“ rodinných kombíků, velkoprostorových vozů, MPV, SUV atd., které se karosérií a charakterem podvozku snaží překrýt celou řadu kategorií, je projekt zaměřený na vývoj lehkého roadsteru ojedinělý. Tento fakt se odráží i v situaci na trhu, kdy nabídka cenově dostupných lehkých roadsterů je velmi omezená. Snad nový vůz zaujme natolik, že se najdou prostředky na stavbu pro provoz na komunikacích i technologické kapacity pro malosériovou výrobu.
Kromě akademických pracovníků se na pracích designové studie StudentCar SCE rovněž podíleli studenti VŠ a SŠ a to jak na platformě předmětů standartní výuky, včetně několika absolventských prací, tak rovněž formou volnočasových aktivit. Studenti, kteří během studia spolupracují na takovém projektu, jsou pro zaměstnavatele z průmyslové sféry velmi atraktivní.
Stavba designové studie byla mimo jiné financována z rozpočtu Moravskoslezského kraje prostřednictvím projektu „Zapojení studentů VŠ a SŠ do vývoje designu – stavby designového modelu vozu StudentCar SCE v měřítku 1:1“.