Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku
Platnost příspěvku skončila 31. 10. 2020!

Studenti z VŠB-TUO uspěli na Mezinárodním strojírenském veletrhu se sportovním elektromobilem SCX

Studenti z VŠB-TUO uspěli na Mezinárodním strojírenském veletrhu se sportovním elektromobilem SCX
Studenti Fakulty materiálově-technologické (FMT) uspěli se sportovním automobilem SCX na 61. ročníku Mezinárodního strojírenského veletrhu.

Ze slavnostního zahajovacího večera si dovezli zlatou medaili v kategorii inovace v transportu a logistice. Tyto medaile odborná porota na MSV rozdává už od roku 1964 s cílem ocenit ty nejinovativnější a nejzajímavější produkty. Přihlásilo se pětadvacet expozic.

Tým StudentCar je tvořen především studenty doktorského, navazujícího magisterského a bakalářského studia, vývojáři a odborníky z několika firem. Auta vznikají přímo v dílnách na univerzitě. Studenti zatím postavili dvě auta a obě vezli coby želízka v ohni do Brna. Krom SCX postavili také elektrickou buginu E-Buggy. Ta byla hotová za dva roky, výroba vítězného modelu ale trvala, od náčrtu až po schválení úřady k používání auta v běžném provozu, přibližně roky čtyři.

Sportovní elektromobil StudentCar SCX vznikl ve spolupráci VŠB-TUO, EVC Group s.r.o. a TÜV SÜD Czech s.r.o. Auto má atraktivní design i techniku šetrnou k životnímu prostředí a disponuje vyspělou koncepcí čtyř pohonných jednotek bez převodovek, čímž je jedinečný nejen v porovnání s českou konkurencí, ale také celosvětově. Sloužil také jako testovací platforma pro vývoj battery packu, který dokáže dodávat energii pro čtyři samostatné synchronní elektromotory. „Tyto elektromotory přímo přes poloosy přenášejí na kola 2100 mn prakticky od nulových otáček. Díky této koncepci pohonu, kterou umožňuje Torque Vectoring, využívá vozidlo funkce aktivních elektronických diferenciálů, které vozidlu dodávají perfektní jízdní vlastnosti. SCX zatáčky projíždí bez problémů ve vysokých rychlostech,“ vysvětluje doc. Petr Tomčík z Katedry materiálů a technologií pro automobily. Auto navíc teplo z chlazení využívá pro své vytápění. Jeho výkony jsou srovnatelné se světovou špičkou. „Z nuly na sto kilometrů v hodině elektromobil zrychlí za pět sekund,“ říkají studenti. Podle režimu jízdy má dojezd až 180 kilometrů.

Vloženo: 14. 10. 2019
Kategorie:  Tiskové zprávy
Zadal:  Administrátor
Útvar: 9920 - Vztahy s veřejností
Zpět