Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku
Platnost příspěvku skončila 28. 2. 2021!

VŠB – Technická univerzita Ostrava má nový předmět zaměřený na počítačové online hry

VŠB – Technická univerzita Ostrava má nový předmět  zaměřený na počítačové online hry
Znáte nové odvětví sportu, tzv. Esport? Jedná se o sportovní klání ve virtuálním prostředí, formou počítačové hry.

Esport se stal fenoménem posledních let, což si dobře uvědomují i na Fakultě elektrotechniky a informatiky VŠB-TUO, kde v zimním semestru otevřou předmět s touto tematikou.

Předmět Esport, základní principy a metody, je určen pro bakaláře a bude volitelný pro každého studenta na fakultě. Dá mu nejen základy herního průmyslu, ale nechá ho nahlédnout také do technického prostředí, které s ním přímo souvisí. „Spousta zahraničních univerzit se na pojem Esport dívá z hlediska psychologického, ekonomického nebo marketingového, ale my se snažíme proniknout především do technického zázemí, které je pro toto odvětví zásadní,“ říká o vzniku předmětu Jakub Čubík, jeden z přednášejících pedagogů.

Studenti se v rámci předmětu seznámí se základními principy Esportu, typem her, turnaji a možnostmi zapojení se do nich, dále pak třeba s pozadím Esport a jeho národní (i nadnárodní) organizací. „Seznámí se s umělou inteligencí, jejími aplikacemi v prostředí počítačových her, matematickými nástroji na popis chování hráčů anebo možnostmi identifikace podezřelého chování v prostředí online her,“ přibližuje další oblasti Ivan Zelinka, garant předmětu. Vyučující kladou důraz také na problematiku počítačové bezpečnosti v Esportu a na možnosti jejího zneužití a ochrany. Jsou tak jediní, kteří se tímto problémem budou hlouběji zabývat v rámci výuky.

Studenti bakalářských studijních programů se na nový předmět velmi těší, mezi nimi i Ondřej Závodný (mimo jiné kapitán Esportového týmu VŠB-TUO Vepřoví ve křoví). „Je neuvěřitelné, že se letos poprvé povedlo otevřít předmět Esport pro 3. ročníky. Jeho vyučování beru jako další možnost k tomu, abych si rozšířil obzory v Esportu,“ přibližuje.

Na Fakultě elektrotechniky a informatiky VŠB-TUO vznikl Esport už v roce 2016, o dva roky později byla tamtéž slavnostně otevřena Esportová učebna, toho času první v České republice. Na začátku května letošního roku se hráčům Esport VŠB-TUO podařilo obhájit titul v univerzitní 3E lize (herní titul League of Legends).

 

Vloženo: 15. 6. 2020
Kategorie:  Tiskové zprávy
Zadal:  Administrátor
Útvar: 9920 - Vztahy s veřejností
Zpět