Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku

Jaký byl esport v roce 2020?

Jaký byl esport v roce 2020?
Končící rok 2020 zastavil mnohé profesionální sportovní ligy nebo cestování, několik odvětví ale zůstalo vůči pandemii covid-19 imunní. Jedním z nich je odvětví esportu, profesionálního hraní videoher, které nejen v posledních měsících, ale i letech, zažívá velký boom.

Postupně se vyprodaly herní příslušenství, grafické karty, konzole, a dokonce i ve sportovní části televizních novin jste se mohli na esport blíže podívat. Letošní rok však nebyl jednoduchý ani pro esport, dopad na něj je však minimální.

Esport VŠB-TUO toho od začátku roku stihl hodně, ostatně jako každý rok. V prvních měsících díky Dnům otevřených dveří, přednáškám a exkurzím dokázal oslovit na 500 uchazečů o studium. Tito potenciální hráči a hráčky VŠB-TUO se zajímali především o učebnu esportu, kterou najdete na Katedře telekomunikační techniky Fakulty elektrotechniky a informatiky VŠB-TUO. V roce 2020 Esport VŠB-TUO díky spolupráci s fi rmou ASUS nakoupil také monitory vhodných parametrů. „Herní monitor by v dnešní době neměl mít 60hz obnovovací frekvenci a 5ms odezvu. Na tom se výkony podávat nedají, proto jsme nové monitory velmi ocenili,“ říká Ing. Jakub Čubík, Ph.D., strůjce všeho esportového na VŠB-TUO.

Další obměnu zažila první esportová učebna FEI VŠB-TUO ve formě audio ozvučení a designových prvků. Pokud zavítáte na budovu Fakulty elektrotechniky a informatiky, vlčí stopy vás zavedou k unikátní digitální malbě, která byla vytvořena v zahraničí speciálně pro Esport VŠB-TUO.Posledním počinem před uzavřením do online prostředí bylo vyhlášení velkolepého turnaje v DOTA 2, který se uskutečnil ve spolupráci s Univerzitou Hradec Králové. „Navštívili jsme taky Esport kongres v Katowicích, který se konal k příležitosti Intel Extreme Masters, a jehož hlavním úkolem bylo předání zkušeností mezi zahraniční kolegy,“ přibližuje aktivity Čubík.

V červnu letošního roku se VŠB – Technická univerzita Ostrava stala jedním ze zakladatelů Asociace CESA, která zastřešuje českou esportovní scénu. CESA spojila své síly mimo jiné s Esportovní studentskou asociací (ESA), která zde přes 3 roky buduje univerzitní esport. Díky této spolupráci je současná univerzitní 3E liga povýšena na akademické mistrovství a má ambice se stát největší soutěží svého druhu v ČR. Zhruba v polovině roku se podařilo týmu VŠB-TUO (Vepřoví ve křoví) obhájit prvenství v 3E lize (League of Legends). Za toto prvenství a skvělou reprezentaci byli oceněni šekem v hodnotě 10 000 Kč od Fakulty elektrotechniky a informatiky VŠB-TUO.

Dočkali jsme se také závěru turnaje v DOTA 2, kterého se zúčastnily elitní české týmy a rozhodně se bylo na co koukat. „V této složité době nám esport může ukázat cestu, kterou bychom měli následovat. Je třeba ale pamatovat na to, že všeho moc škodí. Naši reprezentanti a reprezentantky bojují za VŠB-TUO v univerzitní lize a potřebují vaši podporu. Věřte, že vlajka s vlkem Esport VŠB-TUO se opět ukáže,“ uzavírá Jakub Čubík. Naše týmy můžete podpořit nejen na sociálních sítích, ale také sledováním matchů na TwitchTV.

Ve výčtu aktivit zdaleka nekončíme, a jednu z těch nejdůležitějších jsme si nechali na závěr: od tohoto září se na Učebně esportu (EB317) Katedry telekomunikační techniky začal vyučovat esport. Jedná se o předmět Esport, základní principy a metody a učí ho právě Katedra telekomunikační techniky společně s Katedrou informatiky. Tento předmět je hodnocen 4 kredity a jedná se o první svého druhu v ČR a okolí. Více se o něm dozvíte z médií, sociálních sítí a Edisonu.

Vloženo: 18. 12. 2020
Kategorie:  Aktuality
Zadal:  Administrátor
Útvar: 9920 - Vztahy s veřejností
Zpět