Derby odstartovalo hrou FIFA, elektronickým fotbalem, kde proti sobě nastoupily dvě dvojice. VŠB-TUO si po konci utkání připsala na konto první bod. Druhou hrou, kde univerzity poměřily síly, byla League of Legends. I tu vyhrála VŠB-TUO. Poslední hrou, kde proti sobě školy nastoupily a bojovaly do pozdních odpoledních hodin, byla Counter Strike: Global Offensive, kde si ostravská technika připsala na konto třetí bod.
„Jsem rád, že jsme v historicky prvním esportovním derby vyhráli. Naše univerzita je na tomto poli velmi aktivní, esport u nás funguje už od roku 2016. Jako první univerzita v České republice jsme se mu začali věnovat hlouběji a máme za sebou řadu úspěchů také v lize,“ říká hrdě rektor VŠB-TUO prof. Václav Snášel. A rektor Slezské univerzity v Opavě doc. Pavel Tuleja dodává: „i přes prohru ve všech titulech se naše týmy skvěle držely. Jsem rád, že jsme výzvu přijali a protihráčům to nedali zadarmo. I když se na Slezské univerzitě věnujeme esportu kratší dobu než vyzyvatel a náš tým ještě není tak sehraný, vedli jsme si velice dobře.“
Obě univerzity podporovali jejich studenti a studentky na místě turnaje, samozřejmě další fanoušci i online přes platformu Twitch. Součástí programu byly také odborné přednášky o velkém tématu dneška kyberbezpečnosti nebo o agresivitě ve hrách.
Tým VŠB-TUO získal za výhru v derby 30 000 Kč formou stipendia, druhý tým Slezské univerzity 6000 Kč. Obě univerzity jsou v oblasti elektronického sportu a gamingu velmi aktivní, proto na sebe odveta nenechá dlouho čekat.