VŠB-TUO podporuje Robotickou ligu a umožňuje soutěžícím seznamovat se s problematikou programování robotů v rámci „Miniškoly robotiky“. Tento workshop je každoročně organizován studenty Robotického Týmu Ostrava katedry Kybernetiky a BMI Fakulty elektrotechniky a informatiky. Studenti se během jednodenního pobytu v Laboratoři průmyslové robotiky seznámí s mechanickou konstrukcí robotu, řídicím a senzorickým systémem, topologií programovacího modulu a nástroji pro jeho programování. Výsledkem celodenní činnosti jsou znalosti o programování robotu a praktické zkušenosti z realizace programů a jejich experimentálního testování. RTO realizuje v Prototypové laboratoři CPIT C112 pro Miniškolu robotiky stavebnici robotu s řídicím modulem Arduino Leonardo.
„Letošní ročník soutěží vyniká ve velké účasti soutěžních strojů sestavených ze stavebnic Lego. Studenti se s „lego roboty“ na soutěžích ale setkávají s mnohem výkonnější konkurencí řízenou např. moduly Arduino či přímo mikrokontrolery PIC nebo Atmel. Současně často na řízení robotu nahlížejí i díky grafickému programování tak trochu jako na „černou skříňku“ a neuvědomují si plně např. složitost řízení pohonů pomocí PID regulátorů či vlivy prostředí a polohy na funkci snímačů čáry. Právě díky soutěžím a setkávání s vrstevníky je možné, aby ze soutěže odjížděli motivováni k další práci a vylepšování svých konstrukcí, které předvedou při dalším klání," říká Bohumil Horák z Fakulty elektrotechniky a informatiky.
Soutěže Robotické ligy jsou organizovány šestkrát ročně. Vždy na hostitelské střední škole. Tak se studenti mohou se svými konkurenty setkat při soutěžích na středních školách v Hranicích na Moravě, Jedovnici, Uničově, Bruntále ale i polském Rybniku a VŠB-TU Ostrava. Hranické robotování bylo první soutěží organizovanou v roce 2016. K soutěži se registrovalo celkem 123 studentů s 85 roboty z 23 škol. Soutěže byli přítomno i 10 pedagogů. Další klání v řetězci Robotické ligy bude „Robotic tournament“ organizovaný 9.4. na ZST Rybnik v Polsku a 6.5. „Jedobot“ v Jedovnici.